Είχαμε εγκαίρως προειδοποιήσει τον ΟΑΣΑ για τον κίνδυνο των πνευματικών δικαιωμάτων και είχαμε καταθέσει πρόταση (δείτε εδώ: http://ergazomenoiosy.blogspot.gr/2016/10/blog-post_38.html) η οποία όχι μόνο δεν θα κόστιζε, αλλά αντίθετα θα απέφερε και κέρδη! Δεν εισακουστήκαμε! Τι άλλο να πούμε, ο λόγος στο athenstransport...
''Άδοξο τέλος για την DJ του ΟΑΣΑ: Διαλύθηκε η σύμβαση λόγω ΑΕΠΙ
Επιτρέψτε μας να ξεκινήσουμε αυτό το άρθρο με ένα «εμείς τα λέγαμε»…
Άδοξο τέλος είχε λοιπόν η συνεργασία του ΟΑΣΑ με τη μουσική επιμελήτρια που θα επέλεγε τραγούδια του έντεχνου και κλασικού ρεπερτορίου. Όπως αναφέρει το capital.gr, η σύμβαση ύψους 3.900 ευρώ λύθηκε αζημίως και η dj δεν εκτέλεσε ποτέ το έργο της. Αιτία ήταν τα πνευματικά δικαιώματα που θα έπρεπε να καταβάλει ο ΟΑΣΑ για τη μουσική, καθώς η ΑΕΠΙ απαιτούσε ποσό ύψους 300.000 ευρώ ετησίως!
Ο ΟΑΣΑ δεν κάνει όμως πίσω, καθώς σύμφωνα με απάντηση του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΑΣΑ Ιωάννης Σκουμπούρη σε ερώτηση στη Βουλή, ο οργανισμός βρίσκεται σε διαδικασία επιλογής μουσικής με τα ίδια μέσα. Το τι ακριβώς σημαίνει αυτό, μένει να το δούμε…
Η υπόθεση της μουσικής επιμελήτριας του ΟΑΣΑ που έφτασε μέχρι και τη Βουλή, βγήκε στο φως της δημοσιότητας για πρώτη φορά τον περασμένο Σεπτέμβριο μέσα από το Athens Transport. Ο ΟΑΣΑ αποφάσισε να αναθέσει σε εξωτερικό συνεργάτη (με προϋπηρεσία ως ηγετικό στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ στα βόρεια προάστια) την επιλογή έντεχνης και κλασικής μουσικής η οποία θα ακούγεται εντός των Λεωφορείων και Τρόλεϊ της Αθήνας. Εκτός από χρέη DJ, η συγκεκριμένη συνεργάτις του ΟΑΣΑ θα αναλάμβανε και το σχεδιασμό και προετοιμασία προγραμμάτων και άλλων μουσικών εκδηλώσεων/δράσεων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Το κόστος των υπηρεσιών αυτών που θα προσέφερε η μουσική επιμελήτρια ανερχόταν σε 3.900 ευρώ και το έργο θα ολοκληρωνόταν ως τις 30 Δεκεμβρίου 2016.
Πριν φτάσει η υπόθεση στη Βουλή υπήρξε και νέο follow up τον περασμένο μήνα μέσα από αυτό το blog, όταν θέσαμε ερωτήματα για το τι τελικά συνέβη με τη μουσική επιμελήτρια, θίγοντας και το θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων που ενδεχομένως θα έπρεπε να καταβάλει ο ΟΑΣΑ.
Είναι απορίας άξιο το γιατί ο ΟΑΣΑ δεν συνειδητοποίησε από την πρώτη στιγμή τι προβλήματα θα προέκυπταν μέσα από μία πρωτοβουλία προφανώς χωρίς κανένα σχεδιασμό και μελέτη.
Τέλος, ας θέσουμε και ένα ρητορικό ερώτημα, ευλογώντας παράλληλα και τα γένια μας: Αν δεν υπήρχε το Athens Transport να αναδείξει το θέμα και να επιμείνει μήνες αργότερα, η υπόθεση θα έφτανε ποτέ στη Βουλή έχοντας αυτή την κατάληξη ή τα λεφτά θα δίνονταν για μία τελικά άχρηστη υπηρεσία χωρίς να το πάρει κανείς είδηση;''