ΠΡΟΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ
ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΓΕΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ
ΓΕΝΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ Κ.
ΑΘΑΝΑΣΙΟ ΒΟΥΡΔΑ
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
1.ΓΡΑΦΕΙΟ ΥΠΟΥΡΓΟΥ
2.ΠΡΟΕΔΡΟ ΟΣΥ ΑΕ Κ. ΖΩΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
3.ΔΙΕΥΘΥΝΟΝΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΟΣΥ ΑΕ Κ ΓΕΩΡΓΙΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟ
4. ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΚΑΙ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΟΑΣΑ
5. ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΙ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΑΣΑ ΟΣΥ
6. ΣΥΔΑΣΑΠ
7. ΕΝΩΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΗΛΠΑΠ
8. ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΙ
ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΟΣΥ ΑΕ
9. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΟΣΥ
(ΠΡΩΗΝ ΗΛΠΑΠ)
10. ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΟΣΥ ''Η ΕΝΑΕΡΙΟΣ''
ΘΕΜΑ: ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΑΨΗ ΕΣΣΕ ΣΤΗΝ ΟΣΥ ΑΕ.
Εισαγωγικό Σημείωμα.
Καταρχήν επιθυμούμε να
σας εκφράσουμε την ικανοποίηση και την ευχάριστη ομολογουμένως έκπληξη
μας, με αιτία τον δημοκρατικότατο δίαυλο επικοινωνίας που ανοίξατε μαζί μας
μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ενημερώνοντάς μας για την πορεία των
διαπραγματεύσεων στο τόσο σοβαρό θέμα της ΕΣΣΕ.
Οφείλουμε να σας
συγχαρούμε για την πρωτοβουλία, ειδικά σε μια περίοδο γενικότερης περιστολής
και καταστολής των δημοκρατικών ελευθεριών και των εργασιακών δικαιωμάτων.
Υπό αυτές τις συνθήκες
αληθινά είστε αξιέπαινοι.
Με την ίδια ευπείθεια
και ειλικρίνεια που εκφράσαμε τα ανωτέρω, σας καταθέτουμε και την πλήρη
απογοήτευση, ως και τον θυμό μας, σε ότι αφορά το περιεχόμενο του διαλόγου και
συγκεκριμένα το σχέδιο ΕΣΣΕ που μας αποστείλατε!
Το θεωρούμε και ασφαλώς
είναι, αντεργατικό, προσβλητικό και μειωτικό για εμάς, πρόκειται για ένα σχέδιο
που εξ ορισμού δεν ανταποκρίνεται στο ελάχιστο στο έργο που καθημερινά
επιτελούμε.
Επειδή δεν συνηθίζουμε
τους αφορισμούς, ούτε την στείρα κριτική, εξηγούμε.
Καταρχήν σαν Επιχειρησιακή
Συλλογική Σύμβαση Εργασίας δεν μπορούμε να δεχθούμε οτιδήποτε δεν ξεκινά σαν
βάση από την ήδη υφιστάμενη. Δεν απεμπολούμε κανένα θεσμικό και οικονομικό μας
κεκτημένο, ούτε μπορούμε να δεχτούμε μείωση μισθού για καμιά ειδικότητα. όπως
επιχειρείτε με το σχέδιο που μας αποστείλατε! Το αντίθετο, επειδή θεωρούμε και
θα το αποδείξουμε ευθύς αμέσως, ότι η παλαιά σύμβαση μας, είναι μνημείο αδικίας
και ανισότητας, το οποίο υπογράφτηκε κάτω από ιδιαίτερες συνθήκες και χωρίς την
σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων, οι ενέργειες μας και η όλη δράση μας
προσανατολίζετε στην εξάλειψη και των ανισοτήτων και των αδικιών.
Εσείς λοιπόν μας
αποστείλατε έγγραφο με τον τίτλο ''ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ'', στο οποίο βάση των δικών
σας οικονομικών μεγεθών, είναι πασιφανής η διαφορά στο κόστος εργασίας μεταξύ
εργαζόμενων στις δυο εταιρείες του ΟΑΣΑ. Ένας εργαζόμενος στην ΣΤΑΣΥ αμείβεται
υπερδιπλάσια από τον συνάδελφο του στην ΟΣΥ! Υπερδιπλάσια ενώ ανήκουν στον ίδιο
Οργανισμό, με κοινό ταμείο, παράγοντας το ίδιο έργο!
Τεράστια η αδικία και η
ανισότητα, βάση όχι όσων αυθαίρετα ίσως θα μπορούσαμε να επικαλεστούμε
εμείς, αλλά των όσων μας αποστείλατε εσείς.
Εδώ είναι παραπάνω από
απαραίτητη η διευκρίνιση ότι στους συναδέλφους μας στην ΣΤΑΣΥ αξίζει ο μισθός
που λαμβάνουν μέχρι το τελευταίο σέντ, διότι παρόλα τα προβλήματα, εν μέσω
μνημονίου, καταφέρνουν και παράγουν ποιοτικό, αξιόπιστο και ασφαλές
συγκοινωνιακό έργο, καθιστώντας την ελληνική σταθερή τροχιά στις αστικές
συγκοινωνίες, μια από τις καλύτερες της Ευρώπης. Αξίζουν την αναγνώριση, τα
συγχαρητήρια και την επιβράβευση όλων. Αξίζουν και με το παραπάνω τον μισθό που
λαμβάνουν!
Όμως κύριε Γραμματέα και
οι λοιποί επί του θέματος επαΐοντες, αν την συγκεκριμένη χρονική στιγμή, αλλά
τόσο πριν όσο και μετά, αν λέμε η ΟΣΥ εκτελεί συγκοινωνιακό έργο, αυτό το
καταφέρνει κυρίως, για να μην πούμε χάρη και μόνο, στον οδηγό. Αν ο οδηγός
έκανε χρήση στοιχειωδών εργασιακών του δικαιωμάτων και της κείμενης νομοθεσίας,
όλες οι άλλες ειδικότητες, συντροφιά με τους οδηγούς, απλώς θα ρέμβαζαν τα λ/φ
στους χώρους στάθμευσης! Εξηγούμαστε και πάλι!
Αν ο οδηγός της ΟΣΥ δεν
προβεί καθημερινά σε σωρεία παραβιάσεων του Κ.Ο.Κ, συγκοινωνία δεν μπορεί να
επιτευχθεί κι αυτές οι παραβάσεις ξεκινούν πριν ακόμα περάσει τις πύλες των
αμαξοστασίων, αφού η συντριπτική πλειοψηφία των λεωφορείων στερείται ακόμα κι
αυτού του Υποχρεωτικού Εξοπλισμού Ασφαλείας! Κι όμως παρόλο που όπως
καταφανέστατα μαρτυρεί και η ονομασία του είναι Υποχρεωτικός, εντούτοις δεν
υπάρχει ή υφίσταται πλημμελώς.
Όταν δε περάσει την
πύλη, η βάρδια ενός οδηγού λεωφορείου της ΟΣΥ είναι ένα συνεχές ‘’φλερτ’’ με
τον Εισαγγελέα!
Καθημερινά προκειμένου
να παραχθεί το συγκοινωνιακό έργο, ο οδηγός θέτει το μόνο εφόδιο που έχει για
να ζήσει ο ίδιος και η οικογένεια του, το δίπλωμα του, την ίδια την επαγγελματική
του υπόσταση δηλαδή σε κίνδυνο και όχι μόνο αυτή του η προσφορά ή ορθότερα η
θυσία του, δεν αναγνωρίζεται, αλλά αντίθετα συχνά εξυβρίζεται, προπηλακίζεται,
πολλές φορές γρονθοκοπείται, διότι με μαθηματική ακρίβεια είναι ο τελικός
αποδέκτης όλων των ανεπαρκειών, των ανικανοτήτων, των λαθών και των στρεβλώσεων
του συστήματος!
Επιπρόσθετα για να
λειτουργήσει το δυνατόν, το εικονικό πρόγραμμα δρομολόγησης του ΟΑΣΑ, όχι μόνο
δεν λαμβάνουμε τις προβλεπόμενες άδειες μας, με αποτέλεσμα να ανέρχονται σε
δεκάδες χιλιάδες οι οφειλόμενες από την εταιρεία, αλλά επιπλέον δουλεύουμε και
τις μέρες που θα έπρεπε να αναπαυόμαστε!
Όλα αυτά σε συνδυασμό με
τους εξοντωτικούς χρόνους διαδρομής των δρομολογίων και τον πεπαλαιωμένο
στόλο λεωφορείων με τα - εκτός όλων των άλλων - ακατάλληλα καθίσματα, οδηγούν
πολλούς από εμάς καθημερινά εκτός κίνησης με βλάβες στην υγεία μας, κάποιες
φορές μάλιστα σε ανήκεστο βαθμό. Κάποιες άλλες στο θάνατο…
Σε όλα αυτά σαν κερασάκι
θα λέγαμε στην πικρή αυτή τούρτα, έρχεται και η εταιρεία να μας
''επιβραβεύσει'', δείχνοντας μας έμπρακτα την ''ευγνωμοσύνη'' της, με τις
αυθαίρετες ποινολογήσεις, ακόμα και γιατί δεν ανοίξαμε μια θύρα ή δεν
επιβιβάσαμε ή αποβιβάσαμε κάποιον επιβάτη! Λες και δεν διαθέτουμε συνείδηση του
έργου που επιτελούμε, ενώ είναι πασιφανές ότι διαθέτουμε και με το
παραπάνω ή έχουμε προσωπικά με αγνώστους!
Κι όμως παρόλα τα ως
άνω, χάρη και σε ΕΣΣΕ σαν την υπάρχουσα, είμαστε οι χειρότερα αμειβόμενοι κάτω
από τις πιο άθλιες συνθήκες εργαζόμενοι, συνεχώς και πάγια εξευτελιζόμενοι από
επιβάτες και εταιρεία, σε όλο το σύστημα των αστικών συγκοινωνιών και όχι μόνο!
Και εσείς αυτή την
τραγική αδικία όχι μόνο δεν δείξατε την διάθεση να την αλλάξετε αλλά
επιπρόσθετα θέλετε να μας υποβαθμίσετε περαιτέρω. Διότι στο σχέδιο που
προτείνατε ναι μεν η αύξηση που προβλέπεται για τους οδηγούς είναι η
μεγαλύτερη, δεδομένο που διακαώς επιζητούσαμε ως την ελάχιστη ηθική μας
δικαίωση, αλλά από την άλλη, αυτή δεν έρχεται ως η δικαίωση της δικής μας
προσφοράς αλλά εις βάρος άλλων ειδικοτήτων και αυτό που εμείς για χρόνια
υφιστάμεθα και εξεγειρόμασταν δεν μπορούμε να επιτρέψουμε να το
πράξουμε οι ίδιοι, θα ήμασταν ανακόλουθοι λόγων και έργων και σύντομα θα
το ξαναβρίσκαμε μπροστά μας.
Δεν ζητάμε να λάβουμε
τίποτα σε βάρος οποιαδήποτε άλλης ειδικότητας, ζητάμε ο καθένας να λάβει αυτό
που του αξίζει, βάση του έργου που παράγει, λαμβανομένων υπόψιν των
συνθηκών κάτω από τις οποίες το έργο αυτό παράγεται.
Και βέβαια, τελικά μόνο
ηθικά δικαιωμένοι δεν μπορούμε να νιώθουμε από μια τέτοια αύξηση, η οποία
αποδεικνύεται πλασματική, διότι έρχεται σε συνάρτηση με την απώλεια
βασικών εργασιακών μας κεκτημένων, όπως πχ η υπερωριακή απασχόληση της
παράδοσης παραλαβής οχήματος, η πρόσθετη αμοιβή για την
διακεκομμένη βάρδια ή το εξάμηνο που μπορούμε να απέχουμε από τα καθήκοντα
κίνησης για λόγους υγείας, χωρίς να χάνουμε το μισθολόγιο της ειδικότητας
μας.
Όλα τα παραπάνω
δεν μας αφήνουν άλλη διέξοδο από το να διεκδικήσουμε αυτό που βάση
προσφοράς, μας αναλογεί στο σύστημα των αστικών μεταφορών του Οργανισμού.
Σας καταθέτουμε λοιπόν
τις προτάσεις μας για την σύναψη ΕΣΣΕ στην ΟΣΥ, όπως μέσω του δίαυλου
επικοινωνίας που ανοίξατε μας προτρέψατε να πράξουμε και αναμένουμε την
συνέχεια αυτού του διαλόγου, ώστε η με καλή πίστη ευπείθεια που αποδώσαμε
στις προθέσεις σας, να βρει τόπο και να μην αποδειχθεί εκ των γεγονότων, ότι ο
διάλογος ήταν προσχηματικός και αποτελούσε μέρος ενός ευρύτερου μπαιγνίου
σκοπιμοτήτων.
Στην διάθεση σας για
όποια περαιτέρω διευκρίνιση τόσο επί του θέματος, όσο και επί των υπολοίπων
σοβαρών θεμάτων που απασχολούν την ΟΣΥ.
Παναγιώτης Σκοκέας –
Χρήστος Τόλιας
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ
ΟΣΥ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΑΨΗ ΕΣΣΕ ΣΤΗΝ ΟΣΥ – ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΟΣΥ
Με βάση της
διαπραγμάτευσης την προηγούμενη ΕΣΣΕ και λαμβάνοντας υπόψιν την
τελευταία πρόταση της Διοίκησης της ΟΣΥ, ζητάμε τις εξής μεταβολές στα
παρακάτω άρθρα:
Άρθρο 4 Επίδομα
θέσεις ευθύνης.
Όπως στην πρόταση της
Διοίκησης της ΟΣΥ (άρθρο 3)
Άρθρο 5 Οικογενειακή
παροχή
Ως έχει με την
ακόλουθη προσθήκη από την πρόταση της Διοίκησης της ΟΣΥ (Άρθρο 4)
Στην περίπτωση αναπηρίας
(σωματικής ή πνευματικής) για άσκηση βιοποριστικού επαγγέλματος (ποσοστό
τουλάχιστον 50%), η οικογενειακή παροχή καταβάλλεται και μετά την ενηλικίωση,
ανεξάρτητα αν στην οικογένεια ή στο παιδί χορηγείται παροχή ή βοήθημα από
οποιοδήποτε Δημόσιο Οργανισμό, όπως Πρόνοια κ.λπ.
Άρθρο 6.6 Επιδότηση εξαγοράς ενσήμων
Όπως στην πρόταση της
Διοίκησης της ΟΣΥ (άρθρο 5.5)
Άρθρο 6.1.Α
Βρεφονηπιακοί και ειδικοί σταθμοί.
Η εταιρεία αναλαμβάνει
την υποχρέωση να συμβάλει στην κάλυψη μέρους των δαπανών φοίτησης των παιδιών
στους βρεφονηπιακούς σταθμούς και να καταβάλει μηνιαίως το ποσό των 200 ευρώ
για κάθε τέκνο.
Άρθρο 6.2 Επιδότηση
φοίτησης τέκνου
Όπως στην πρόταση της
Διοίκησης της ΟΣΥ (άρθρο 5.3)
Άρθρο 6.3 Πρόσθετες
αναπαύσεις.
Αυξάνονται σε σχέση με
ότι ισχύει ως σήμερα κατά (3) τρεις οι πρόσθετες αναπαύσεις (Έκτακτα Repos) για τους εργαζόμενους σε
κυκλωματική εργασία και κατά (1) ένα στους εργαζόμενους σε πενθήμερη
εργασία και στο Διοικητικό προσωπικό.
Άρθρο 6.4 Προκαταβολή
αποζημίωσης Ν 2112/1920
Ως έχει με την διαφορά
να είναι υποχρεωτική η καταβολή σε όσους αποκτούν το δικαίωμα αίτησης .
Άρθρο 6.5
Αλληλοβοηθητικός λογαριασμός σωματείων.
Το ποσό εισφοράς της
εταιρείας διαμορφώνεται στο 0.6%.
Άρθρο 6.12 Άδειες
απουσίας για την παρακολούθηση σχολικής επίδοσης τέκνου
Χωρίς το προαπαιτούμενο
της διαφορετικής εκπαιδευτικής βαθμίδας για κάθε παιδί, όπως προκύπτει και από
την ΕΓΣΣΕ.
Άρθρο 8 Προγραμματισμός
εργασίας και εργασιακή ετοιμότητα προσωπικού.
Άρθρο 8Α.ΙΙ
Αύξηση του χρόνου που
απαιτείται για τον έλεγχο της καταλληλότητας και προετοιμασίας του δημόσιου
μεταφορικού μέσου - λεωφορείο κατά 5 πρώτα λεπτά.
8ΑΙΙΙ κατάργηση
8ΒΙΙ και 8ΒΙΙΙ κατάργηση.
Άρθρο 14 Άδεια τοκετού
Με την προσθήκη ότι σε
περίπτωση καισαρικής χορηγείται άδεια τοκετού 5 ημέρες.
(Άρθρο 18 Νοσοκομειακή
περίθαλψη
Το συγκεκριμένο άρθρο
παρότι υπάρχει στις ΕΣΣΕ από το 2008 εντούτοις με την εγκληματική
συνυπευθυνότητα εταιρείας και σωματείων σε βάρος της υγείας των εργαζόμενων δεν
υλοποιήθηκε ποτέ!)
Άρθρο 19
Αντιμετώπιση εισιτηριοδιαφυγής και αύξηση των εσόδων μέσω της πώλησης εισιτηρίων
Κατάργηση της παραγράφου
που αφορά στον εθελοντικό έλεγχο. Καμία εμπλοκή των εργαζόμενων της
εταιρείας σε εθελοντικό έλεγχο, πριν μέσω της δημιουργίας θεσμικού πλαισίου
διασφαλιστεί η ομαλή και κοινωφελής λειτουργία του μέτρου.
'Άρθρο 20 Εφαρμογή
ενιαίου τρόπου πληρωμής
Έχει επιλυθεί.
Άρθρο 21 Ρυθμίσεις
χρεωστικών Υπολοίπων - Χρηματικών διευκολύνσεων και προκαταβολών.
Κατάργηση και
αντικατάσταση όπως: ΕΣΣΕ ΣΤΑΣΥ άρθρο 4.14
Συμφωνείται η
εταιρεία να χορηγεί χρηματικές διευκολύνσεις στο προσωπικό της ανά έτος και
μέχρι του ποσού των δύο μηνιαίων μισθών, με αποπληρωμή σε 15 άτοκες δόσεις,
λόγω της οικονομικής δυσχέρειας στην οποία έχουν περιέλθει
οι εργαζόμενοι.
Άρθρο 22
Τελικές διατάξεις - Χρονικά όρια ισχύος
1.Συστήνεται επιτροπή από
εκπροσώπους των εργαζομένων και μελών της εταιρείας η οποία θα επανεξετάσει της
ανάγκες της σε προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή για την στήριξή του αιτήματος
για πρόσληψη προσωπικού και την προμήθεια ανταλλακτικών και στόλου οχημάτων. Το
πόρισμα της επιτροπής θα κατατεθεί στα αρμόδια Υπουργεία και στον πρόεδρο
της Βουλής προς ανάγνωση στην Ολομέλεια της.
2.Η ισχύς της παρούσης
αρχίζει την 1/01/2017 και λήγει την 31/12/2018.
3. Τα εφαρμοζόμενα
ως σήμερα έθιμα και Πρακτικά Εργασίας μεταξύ της εταιρείας και σωματείων
συνεχίζουν να ισχύουν
4. Η φορολογική και
ασφαλιστική μεταχείριση των αναφερομένων στην παρούσα παροχών θα γίνεται
σύμφωνα με την κείμενη οικεία νομοθεσία.
5. Σε περίπτωση που οι
ισχύοντες αναγκαστικοί νόμοι εκλείψουν, συμφωνείται ότι τα συμβαλλόμενα μέρη θα
προβούν σε άμεση επαναδιαπραγμάτευση των όρων της παρούσας σύμβασης.
6.Κατά τα λοιπά και για
όσα θέματα δεν ρυθμίζονται από την παρούσα σύμβαση ισχύουν τα όσα ορίζει η
Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και η οικεία νομοθεσία.
7.Όροι εργασίας
ευνοϊκότεροι από αυτούς που ορίζει η παρούσα ΕΣΣΕ, που προβλέπονται από
Νόμους, Διατάγματα, Υπουργικές Αποφάσεις, Εσωτερικούς Κανονισμούς, Αποφάσεις
και Πράξεις της Διοίκησης, πρακτικές της εκμετάλλευσης, Έθιμα ή Ατομικές
Συμβάσεις Εργασίας δεν θίγονται από τους όρους της παρούσης και συνεχίζουν να
ισχύουν.
Από την πρόταση της
Διοίκησης της ΟΣΥ αποδεχόμαστε αμιγώς τα εξής άρθρα:
5.2 Χρηματική
ενίσχυση Γέννησης Τέκνων
Σε κάθε εργαζόμενο
χορηγείται για τη γέννηση του πρώτου τέκνου εφάπαξ ποσό τετρακόσια (400)
€, για τη γέννηση δεύτερου τέκνου εφάπαξ ποσό εξακόσια (600) € και για το τρίτο
τέκνο και άνω ποσό οκτακόσια (800) €.
5.10 Δωροεπιταγές
Χορηγούνται δύο έκτακτες
κατ’ έτος παροχές σε κάθε εργαζόμενο, μετά από απόφαση του Δ.Σ. της εταιρείας,
με την μορφή δωροεπιταγών ανάλογα με την οικονομική δυνατότητα της εταιρείας.
5.12 Έκτακτη οικονομική
ενίσχυση
Η Εταιρεία χορηγεί
έκτακτη οικονομική ενίσχυση, μέχρι του ποσού των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ
εφάπαξ ανά περίπτωση, εφόσον αποδεδειγμένα εργαζόμενος ή μέλος της οικογένειας
του, αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα υγείας. Το αντίστοιχο αίτημα θα υποβάλλεται
από το εκάστοτε σωματείο, το οποίο θα λαμβάνει την οικονομική ενίσχυση για
λογαριασμό του εργαζομένου, μαζί με αίτηση του εργαζομένου, θα συνυποβάλλονται
δε όλα τα απαιτούμενα ιατρικά πιστοποιητικά και γνωματεύσεις καθώς και οι
σχετικές αποδείξεις πληρωμής, όπως οποιοδήποτε άλλο έγγραφο κρίνει αναγκαίο η
εταιρεία
5.13 Ανανέωση
Επαγγελματικών Διπλωμάτων και Αδειών Ασκήσεως Επαγγέλματος
Η Εταιρεία αναλαμβάνει
το κόστος ανανέωσης των επαγγελματικών διπλωμάτων καθώς και των αδειών ασκήσεως
επαγγελμάτων των εργαζομένων, που είναι απαραίτητα για την λειτουργία της.
Άρθρο 6.1 Κανονικές
Άδειες - Προγραμματισμός
Ε) Σύσταση επιτροπής
προγραμματισμού αδειών
Συστήνεται επιτροπή
αποτελούμενη από εκπροσώπους εργαζομένων της εταιρίας και της διοίκησης,
προκειμένου να διερευνηθεί και να εξευρεθεί κοινό σύστημα προγραμματισμού
αδειών για το σύνολο της εταιρίας και την εύρυθμη λειτουργία αυτής, το οποίο θα
εφαρμοστεί στην συνέχεια.
Άρθρο 9
Ρυθμίσεις θεμάτων σε
περίπτωση θανάτου του εργαζόμενου
Α. Σε περίπτωση
θανάτου εν ενεργεία υπαλλήλου, που οφείλει υπόλοιπο δανείου που είχε λάβει από
την Εταιρεία ή άλλων οφειλών, δεν θα υπάρχει καμία απαίτηση κατά των ως άνω
κληρονόμων και θα φροντίζει για τη διαγραφή της οφειλής του θανόντα εν ενεργεία
υπαλλήλου.
Β. Σε περίπτωση θανάτου εν
ενεργεία υπαλλήλου, η Εταιρεία θα καταβάλει στους νόμιμους κληρονόμους α’
βαθμού την αποζημίωση του εργαζόμενου που δικαιούταν βάσει του Ν.2112/20 όπως
αυτός ισχύει.
Άρθρο 7
Προγραμματισμός
Απασχόλησης – Κρίσιμη Ειδικότητα
Το παρών άρθρο ζητάμε να
διαμορφωθεί ως εξής:
Στους εργαζόμενους της
εταιρίας με την ειδικότητα του Οδηγού που απασχολούνται αποκλειστικά και
μόνο με την παραγωγή του συγκοινωνιακού έργου, λόγω της κρίσιμης και
υψηλού κινδύνου εργασίας την οποία επιτελούν, χορηγείται μηνιαίως ποσό ίσο με
9% του βασικού τους μισθού.
Οι οδηγοί που εργάζονται διακεκομμένο ωράριο
λαμβάνουν 0,010 επί του βασικού για κάθε τέτοια βάρδια που εκτελούν.(Αλλιώς
άμεση κατάργηση του διακεκομμένου ωραρίου)
Στο τεχνικό προσωπικό της εταιρίας, που ασχολείται με
την τεχνική υποστήριξη του στόλου και των εγκαταστάσεων της εταιρίας χορηγείται
μηνιαίως ποσό ίσο με 8% του βασικού τους μισθού ,όπως ήταν και η πρόταση της
Διοίκησης.
Σταθμάρχες και επόπτες όπως πρόταση
Διοίκησης 8,6% επί του βασικού μισθού.
Ελιγμοδηγοί 6% επί του βασικού
μισθού.
Στο προσωπικό της
εταιρίας που συνεπικουρεί για την παραγωγή του συγκοινωνιακού έργου και στο Διοικητικό προσωπικό, το
χορηγούμενο πόσο ανέρχεται σε 5% του βασικού μισθού μηνιαίως.
Τέλος ζητάμε να
ενσωματωθούν και στην δική μας ΕΣΣΕ τα κάτωθι άρθρα από την ΕΣΣΕ της ΣΤΑΣΥ με
την σημαντική σημείωση, ότι πρόκειται μόνο για μερικά άρθρα παλαιών συμβάσεων
τα οποία είναι εν ισχύ και οι συνάδελφοι μας απολαμβάνουν εδώ και χρόνια.
(ΣΤΑΣΥ Άρθρο 2.1)
Για τους εργαζόμενους
που έχουν τέκνα με ειδικές ανάγκες η διάρκεια της ημερήσιας εργασίας μειώνεται
κατά (1) μία ώρα. Για τους εργαζόμενους αυτούς χορηγείται επιπλέον της ανωτέρω
πρόβλεψης ειδική άδεια μετ' αποδοχών, (15) δεκαπέντε ημερών ανά ημερολογιακό
έτος, η χρήση της οποίας εξαντλείται μέχρι της 31/12 κάθε έτους.
(ΣΤΑΣΥ άρθρο 2.2)
Χορηγείται ειδική άδεια
απουσίας χωρίς μείωση αποδοχών για την διενέργεια υποχρεωτικών εξετάσεων
σύμφωνα με τις υποδείξεις των γιατρών εργασίας, για τις ανάγκες της εταιρείας.
(ΣΤΑΣΥ άρθρο 2.10)
Χορηγείται άδεια (4)
τεσσάρων ημερών κατ’ έτος στους γονείς τέκνων που διανύουν την προσχολική
ηλικία (έως 5 ετών) για λόγους υγείας εφόσον οι λόγοι πιστοποιούνται από
ιατρική γνωμάτευση. Σε εργαζόμενους με τρία και πάνω τέκνα η άδεια
προσαυξάνεται κατά (1) μία ημέρα.
(ΣΤΑΣΥ Άρθρο 2.12)
Ο χρόνος εργασίας της
μητέρας εργαζόμενης μειώνεται κατά (2) δύο ώρες ημερησίως εφόσον έχει
τέκνα ηλικίας έως (2) δύο ετών και κατά μία ώρα εφόσον έχει τέκνα από (2) δύο
έως (4) τεσσάρων ετών.
(ΣΤΑΣΥ άρθρο 4.5)
Χορηγείται ετήσια
οικονομική βοήθεια 1200 ευρώ καθαρού πόσου σε κάθε οικογένεια εργαζόμενου που
συντηρεί τέκνο με ειδικές ανάγκες με την προσκόμιση της σχετικής απόφασης από
την αρμόδια κρατική υγειονομική υπηρεσία.
(ΣΤΑΣΥ άρθρο 4.6)
Χορηγείται ποσό 240 ευρώ
κατ’ έτος για κάθε τέκνο εργαζόμενου που φοιτά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, 290 ευρώ κατ’
έτος για κάθε τέκνο που φοιτά στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση και 390 κατ’ έτος
για κάθε τέκνο που φοιτά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ως την ολοκλήρωση της
κανονικής διάρκειας των σπουδών για κάθε στάδιο εκπαίδευσης.
(ΣΤΑΣΥ άρθρο 5.3)
Η εταιρεία αναλαμβάνει
το ετήσιο κόστος προληπτικής εξέτασης της υγείας των εργαζομένων (check up) και
διασφαλίζει το απόρρητο των ιατρικών εξετάσεων. Για την διενέργεια του ανωτέρου
ελέγχου χορηγείται μία ημέρα άδεια με αποδοχές.
(ΣΤΑΣΥ άρθρο 6.1)
Προσλαμβάνεται ένα μέλος
της οικογένειας μέχρι πρώτου βαθμού συγγένειας ή σύζυγος εργαζόμενου της
εταιρείας που έχασε τη ζωή του ή κατέστη ανίκανος εργασίας εξαιτίας εργατικού
ατυχήματος, κατά την εκτέλεση των υπηρεσιακών του καθηκόντων σε θέση ανάλογη
των προσόντων του, τηρουμένων των διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας για τις
προσλήψεις στην ΟΣΥ.
(ΣΤΑΣΥ άρθρο 6.3)
Προς διευκόλυνση της
εργασίας του απασχολούμενου προσωπικού χορηγείται σε κάθε εργαζόμενο για έξοδα
κίνησης διατακτικές 4 ευρώ ανά ημέρα φυσικής παρουσίας στο χώρο εργασίας
ως κοινωνική παροχή.(Αλλιώς παράδοση και παραλαβή βάρδιας να γίνεται στο ίδιο
σημείο)
Παναγιώτης Σκοκέας –
Χρήστος Τόλιας
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ
ΟΣΥ
Δείτε το έγγραφο της Γενικής Γραμματείας του υπουργείου όπου ζητά κατάθεση προτάσεων:https://drive.google.com/file/d/0Bz7csAv5reZdeS1GNWdTTmFWZFU/view Δείτε την Σύμβαση της ΟΣΥ εδώ:http://www.osydrivers.com/2014/01/blog-post_28.html
Δείτε την πρόταση της Διοίκησης εδώ:https://drive.google.com/file/d/0Bz7csAv5reZdRzE3c2lvbWpHYUE/view
Δείτε την Σύμβαση της ΣΤΑΣΥ εδώ:https://drive.google.com/file/d/0B2jNxdEE9VozeXgySHJGcGp2Tnc/view
Δείτε το έγγραφο της Γενικής Γραμματείας του υπουργείου όπου ζητά κατάθεση προτάσεων:https://drive.google.com/file/d/0Bz7csAv5reZdeS1GNWdTTmFWZFU/view Δείτε την Σύμβαση της ΟΣΥ εδώ:http://www.osydrivers.com/2014/01/blog-post_28.html
Δείτε την πρόταση της Διοίκησης εδώ:https://drive.google.com/file/d/0Bz7csAv5reZdRzE3c2lvbWpHYUE/view
Δείτε την Σύμβαση της ΣΤΑΣΥ εδώ:https://drive.google.com/file/d/0B2jNxdEE9VozeXgySHJGcGp2Tnc/view